Studiestage Beijing !

Tentamens & Shanghai !

Hi!

Na een week vol stress en een week van genieten, ben ik gisteravond weer terug aangekomen in Beijing! 2 weken geleden hadden we tentamens en dat was duidelijk te merken. Iedereen was gespannen, want we wisten totaal niet wat we konden verwachten. Dingen werden steeds veranderd waardoor we geen idee meer hadden wat we nu precies moesten doen/leren. Gelukkig bleek het allemaal heel erg mee te vallen en ben ik tevreden met mijn behaalde resultaten:

Intensive Chinese: 86,5%

Oral Chinese: 90%

Extensive Reading: 72%

Business Chinese: 87%

Ik vind het voor de eerste keer helemaal prima, en dat te bedenken dat ik echt niet elke dag keihard studeer maar ook geniet van mijn tijd hier! Na de tentamens was het natuurlijk FEEST ! De vrijdag na de laatste toets ben ik eerst met 4 andere meiden gaan eten bij First Floor, daar een lekkere steak naar binnen gewerkt en vervolgend zijn we maar de kroeg op gaan zoeken. Eerst Nanjie Bar, waar vaak de hele campus komt en vervolgens door naar Butterfly, redelijk nieuwe club. Hoe we het voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar opeens kreeg ik te horen dat wij met z’n vijven de hele avond gratis konden drinken. Nou als het dan echt moet ;)…Er zijn dus erg veel Cosmopolitans naar binnen gegaan die avond en de dag erna heb ik lekker lang in m’n nest gelegen…

De zondag erop ben ik samen met Mireille naar Happy Valley geweest, pretpark hier in Beijing. Het kan niet tippen aan Six Flags, maar er waren wel een aantal gave achtbanen ! Een achtbaan sprong er wel uit. Je moest gewoon gaan zitten, vervolgens werden je enkels vastgemaakt en werd je horizontaal gehangen ! SUPERVET, je vloog letterlijk ! Beetje raar gevoel, maar zeker wel een gaaf ding !

De maandag, dinsdag en woensdag gingen voor mijn gevoel VEEL te langzaam, maar ik was blij toen woensdag om half 3 eindelijk de les voorbij was. INPAKKEN MAAR ! Want die donderdag vertrokken Eef en ik naar Shanghai ! Hadden rond half 9 ’s ochtends het vliegtuig dus waren lekker vroeg in Shanghai. Meteen doorgegaan naar ons hostel, wat echt supercentraal lag, thanks to Leonie J. Spullen gedumpt en meteen naar Wagas gegaan om te gaan eten. Want Eef en ik houden van lekker (en veel) eten ! ’s Avonds hadden we een borrel van een Nederlandse organisatie in Shanghai, waar we nieuwe mensen hebben leren kennen en contact hebben gelegd met een interessant bedrijf. Het was niet onze bedoeling om op stap te gaan, maar als we er toch zijn…Club Muse ingegaan en rond een uurtje of 4 weer terug naar huis. De volgende dag maar cultureel gedaan, Pearl Tower. Bij de borrel hoorde we dat in Shanghai een superhoog dakterras lag, een van de hoogste v.d. wereld, dus we besloten ook daar een kijkje te nemen. Dat ging echter pas om half 6 open en wij waren er om half 5. Dan maar een afternoon tea-tje doen in het Ritz-Carlton haha ! Dakterras hebben we wel bezocht, maar we besloten de 350kuai minimum besteding p.p. even aan ons voorbij te laten gaan…Deze avond eens vroeg naar bed gegaan om de volgende dag naar de Yu Tuinen te gaan. Veeeeeel te druk en toeristisch, maar het blijft toch leuk om te zien. ’s Avonds weer opstap! Het begon wel oké, het was niet heel druk en de mensen waren net leuk, TOT we een groep Fransozen tegen kwamen. Hier beetje mee gekletst en uiteindelijk vroegen ze of we mee wilden naar Bar Rouge. Ik had er wel al wat goede verhalen over gehoord dus we besloten mee te gaan. Betere beslissing konden we niet nemen, want godjezus wat een mooi uitzicht ! Het lag op de 7e verdieping, dan denk je dat het niet heel hoog is, maar daar verkijk je je op. We konden heel Pudong zien met licht en al, kippenvel zo gaaf. De muziek was ook top, geen negermuziek, maar beetje electro. We zagen het licht worden (de zon zien opkomen is wat te overdreven J) en om 6 uur lagen we in ons bedje, kortom een supermooi avondje! Dag erna weer flink uitgeslapen, ontbeten bij Wagas (wat onze vaste tent was geworden) en daarna naar Xintiandi, heeeerlijk gegeten en genoten van de terrassen en de mensen. De maandag was helaas onze laatste volle dag, die we mooi hebben afgesloten op de Bund, waar ik zelf nog nooit geweest was. ’s Middags zijn we naar Taikang Lu geweest, beetje een kunstwijkje, supergezellig met leuke terrassen! Dinsdag hadden we gesprek met een bedrijf wat heel goed ging en interessant is voor een stage, vervolgens weer naar Xintiandi voor een drankje en terug naar het hostel voor een laatste potje pool, waar ik echt zo vreselijk slecht in ben haha ! En toen zat het er alweer op L. Momenteel typ ik dit in een kamer waar een bom ontploft lijkt te zijn, dus ik ga dat eens opruimen want dit kan echt niet hahah!

OJA, nog even snel, 9 juli – 22 juli zit ik in Maleisië J met Eef, Mireille en Leonie !! Gaan lekker relaxen op Perhentian Island, want dit half jaar is zo zwaar…

TOT SNEL !

Liefs uit Beijing

Reacties

Reacties

Marlies

Klinkt inderdaad HEEL ZWAAR!!
Maar na het behandelen van zo'n goeie punten, had je ook wel iets verdiend, vind ik.
Wat zul je moeten wennen wanneer je weer terug bent in de westerse wereld, haha.
Nog 2 maandjes, dan Maleisië en het zit er weer op.
Geniet ze.

Margot

Leuk verhaal weer! Super wat jij daar allemaal (mag) meemaken. Ben jaloers op je, waarom heb ik vroeger maar zo sloom de MAVO en MEAO gedaan? Daarom mag ik nu gewoon in het spitaal werken...
Veel plezier nog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!