Studiestage Beijing !

De eerste week !

De eerste week zit er weer op ! Kan niet geloven dat ik vorige week pas ben aangekomen, de tijd vliegt echt voorbij ! De afgelopen dagen hebben vooral in het teken gestaan van inkopen doen voor onze kamer. Wasrek, handdoeken, prullenbak, shampoo en conditioner, borden, messen, voedsel etc. Gelukkig hebben we dat nu allemaal in huis, want af en toe werden we helemaal gek in de Carrefour. Ontzettend groot en enorm druk, af en toe viel het gewoon niet te doen ! Begin nu langzaam te settelen in ons kamertje, het begint al echt als ‘thuis’ te voelen…Hoewel ik wel de badkamer thuis mis !! Maargoed, het valt allemaal prima te doen en ben blij dat ik de badkamer alleen maar met mijn roommate hoef te delen en niet met de hele gang !!

Deze week hebben we ook ons eigen internet gekregen. Wij snapten natuurlijk totaal niet hoe we aan een router en modem moesten komen, laat staan hoe je zoiets moet installeren…Maar halleluja voor alle negers die hier wonen, die weten precies hoe en wat, en binnen een halfuurtje hadden we internet ! Heel fijn dat we nu gewoon in onze eigen kamer kunnen e-mailen en skypen, en niet naar het gezamenlijk computerhok hoeven te gaan.

Ook hebben we ons geregistreerd en het lesgeld betaald. Blij dat ik niet meer elke dag 4500 RMB moet opnemen J. Bij het registreren werden we van tafeltje A naar B,C,D en E gestuurd. Uiteindelijk kregen we dan onze studentenkaart, die kennelijk ook dient als kantinekaart. De dag erna hadden we gelukkig vrij, en kon ik speciaal om deodorant te kopen naar Wangfujing gaan. Nog even door naar Qianmen de H&M checken en weer terug naar huis. ’s Avonds Annie’s besteld, yummie ! De dag erna was dan de placementtest…Net zoals alle andere studenten die deze stage hebben gedaan vonden ook wij het een ramp !! We hadden luistervaardigheid, grammatica en een soort leesvaardigheid. Het bandje was al heel oud en amper te verstaan en de karakters die in het boekje stonden waren vaak niet te lezen. Veel gokwerk dus ! Maar dat geeft niet, het mondelinge deel ging daarentegen heel goed. Beetje gekletst over Shanghai en Beijing. Het niveau van je mondelinge toets en de luister/grammatica wordt gecombineerd, en dat is dan je uiteindelijke niveau. Vrijdag krijgen we de uitslag, ben heel benieuwd ! We kunnen de eerste 2 weken nog wisselen van niveau, dus mocht ik te hoog of te laag instromen is dat ook geen probleem !

Zometeen hebben we nog een campustour en vrijdag openingsceremonie, welkomslunch (hoogstwaarschijnlijk Mcdonalds…) en kunnen we ook onze boeken kopen! Zaterdag een ‘Welcome back party’ voor alle international students, zondag roes uitslapen en maandag begint het dan echt !!

Keep you posted!

Liefs uit Beijing !

Reacties

Reacties

Favo Rik

He fani, cool zo'n site met je reisverslag. Als bijna 50er verbaas ik mij elke dag over de mogelijkheden op internet. Ik had je verhaal natuurlijk al via de mail gelezen,maar toch ! Wanneer komen er foto's op je site ?
Liefs Favo,Ilske,Jur,Tom en Kelly !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!