Studiestage Beijing !

Mam en pap in Beijing & Binnen Mongolië

NI HAAAAO !

Het heeft even geduurd, maar eindelijk dan weer een update !! In de afgelopen weken is er op het bezoek van mam en pap en een tripje naar Mongolië na, vrij weinig gebeurd. School gaat nog altijd prima, al ziet iedereen op tegen de tentamens. In Nederland weten we wat we kunnen verwachten en kunnen we ons goed voorbereiden, hier hebben we totaal geen idee hoe het zal gaan. Ook het niveau van de toetsen is onbekend, wat is belangrijk en wat niet ? Op HsZuyd wisten we wel ongeveer de moeilijkheidsgraad en kun je inschatten wat je krijgt, hier is dat dus niet het geval en zullen we de komende week dus even flink aan de bak moeten !!

Maaaaargoed, mam en pap waren hier !!! Ondertussen zijn ze alweer 2 weken terug in Nederland, maar het was zo gaaf om hen een keer op sleeptouw te nemen ! Ik moest ze ophalen, en dingetjes regelen van taxiritjes tot kaartjes kopen tot afdingen op de markt ! Leuk dat het nu eens een keer andersom is J. We zijn onder andere naar de Tempel van de Hemel geweest, Verboden Stad, QianMen, Plein van de Hemelse Vrede en een georganiseerde tour van het hotel naar o.a. de Chinese Muur. Daarnaast ook lekker veel geshopt voor weinig !!! Voor mij was het ook even een lekker afwisseling van mijn studentenkamertje want ik raad IEDEREEN het Hilton aan !! Wat een fijne douche, lekker zacht bed maar vooral ONTBIJT !! Broodjes, chocopops (yammie), lekker scrambled egg met worstjes, ik mis het nu alweer haha. Maargoed, na een paar heerlijke daagjes moesten ze weer naar huis toe. Raar dat zij naar Nederland naar huis gingen en ik terug naar mijn kamertje, want momenteel is het hier toch mijn thuis, en dat voelt ook zo gelukkig J.

Nou naast dat heb ik ook iets minder leuks meegemaakt, jawel jawel, ik ben mijn pinpas kwijtgeraakt. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen is nog steeds een raadsel aangezien ik altijd overal als een neuroot op let, maargoed die zit waarschijnlijk nog ergens in een pinmachine bij YaXiu. Meteen alles maar geblokkeerd en hopelijk krijg ik in mei mijn nieuwe pinpas ! Kan ik weer lekker geld uitgeven haha!

De dag na dit geweldige nieuws vertrok ik samen met 4 andere meiden naar Datong en Binnen-Mongolië. We hadden er ontzettend veel zin in, ons programma zag er echt top uit. Zaterdag (2 april) stonden we netjes om half 6 ’s ochtend bij de poort van een andere uni in Beijing. Na even te hebben gewacht kwam ons busje dan aan en vertrokken we met nog zo’n 20 andere richting het noorden. Eerste stop waren de Hangende Kloosters. Heel gaaf om te zien, maar de constructie van dat hele bouwwerk ziet er toch niet zo stabiel uit. Gewoon een paar palen in de muur gezet en klaar ! Af en toe voelde het niet helemaal veilig, maar ach ik leef nog, en er was gelukkig een ‘rescue telephone number’. Mocht het gebouw in elkaar storten kon ik die nog even bellen J. Hierna zijn we naar Yungang Buddhist Caves geweest. Dat zijn allemaal buddha’s uitgegraven in rotsen, ook erg indrukwekkend. Hier even rondgelopen en daarna met de bus naar een nabijgelegen stad om te eten en te slapen. Hotel was prima, het eten (tot dan toe) ook nog. Het avondeten bleek achteraf hetzelfde te zijn als het ontbijt, lunch en avondeten van de komende dagen. Af en toe zat er een verassinggerecht tussen als geit of schaap en een overheerlijk bottensoepje! YAK. Dat hebben we lekker aan ons voorbij laten gaan en hebben vooral ook veel koekjes en instant noodles gegeten, die zijn toch echt een uitkomst hier haha. Maargoed, tweede dag, op naar Binnen Mongolië ! Aangekomen op het grasland (zonder gras) werden we eerst verwelkomd door middel van Mongolen die stonden te zingen en een heeel sterk drankje waar we per se van moesten drinken. Vervolgens hebben we weer een overheerlijke(…) lunch gehad en daarna op een paard 3 uur lang gereden. Op het begin had ik weer het allerleukste paard, begon meteen te rennen toen ik er 2 seconden opzat en tijdens de rit was ie niet vies van het trappen naar andere paarden! Heb uiteindelijk met iemand anders gewisseld want ik werd helemaal gek van dat beest. Tweede paard bleek echter veel last van ‘lucht’ te hebben in combinatie met poepen. Erg fijn, maar deze was wel rustiger. De rit was heel mooi en bijzonder, iets wat ik nooit meer meemaak. Tegen het einde aan echter, werden de paardjes wat ongeduldiger en gingen draven, wat voor heel veel lachbuien zorgde ! Iedereen had pijn aan de kont dus toen die beesten begonnen te draven werd het erger en als je dan ook niet fatsoenlijk kunt paardrijden en je de anderen voor je ook al ziet gaan als een malle is het moeilijk om niet te lachen J. Na deze rit zijn we gaan eten en daarna de mooiste nacht EVER beleefd. Want ja, slapen in een yurt op een grasland met -100000 (want zo voelde het) is echt TOP hoor. Ik sliep met Eefje en Mireille in een luxury yurt ,met washroom (zonder stromend water dus veel hadden we er niet aan, doei wc en douche) en we hadden al allemaal 2 dekens verzameld, wat ons totaal bracht op 6 dekens. Op 2 hebben we geslapen aangezien ook dit bed een houten plank was, en onder 4 hebben we gelegen, in combinatie met een 2 paar sokken, legging, joggingbroek, truitje, dikke trui (soms nog een muts en sjaal) kregen we het voor elkaar om toch te rillen ! Lekker dan. Maar het geeft niet want, alles voor de ervaring ! Wie kan dit nou ook vertellen ? Dag erna door naar de woestijn, gaaf om dat zo uit het niets te zien opdoemen. Gereden op een kameeltje, quad en naar beneden ge-sandboard. Supervet allemaal! Hier gelukkig weer in een lekker hotel geslapen en de ochtend erna naar Huhhot gereden. Een fabriek waar niemand meer werkte en museum voor een halfuur bezocht en toen op naar huis, lekker als je zo 5/6x fout rijd, dan zit je dus 14 uur in een bus! TOP. Ook fijn dat de reisleider vervolgens knallende ruzie krijgt met de buschauffeur en midden op de snelweg op een verdrijvingvlak stil gaat staan. Kan allemaal hier.

Weekend was verder echt top geweest en ben blij dat we het gedaan hebben, zo zie je meer dan alleen maar Beijing, zou toch zonde zijn als je hier 5 maanden zit! Volgende trip is al geboekt! 28 april vertrek ik samen met Eefje naar Shanghai tot 3 mei! We vliegen om 07.00 en komen om 09.00 aan, terug vertrekken we om 21.30 en komen dan weer om 23.50 aan in Beijing. Ideaal dus, want zo hebben we echt 5 volle dagen ! Gaat echt toppie worden, alleen eerst nog even de tentamens afmaken!

En voor degene die het nog niet weten, 24 juli ben ik weer terug in het land ! Vlucht is deze week geboekt, dus de onzekerheid over hoe en wat is ook weg. Ergens begin juli ben ik klaar met de lessen en het plan is dat ik dan met Eefje en Mireille eerst naar zuid China ga en vervolgens naar Maleisië. Als het goed is gaat dit eind volgende maand geboekt wordt, YAY!

Nu is het weer genoeg geweest J. Ik zal proberen wat vaker mijn blog te updaten!

Xia ci jian!

Liefs??(jajaja mijn Chinese naam jongens!)

Reacties

Reacties

Marlies

Geweldig Rachelle!
Dit neemt je nooit meer iemand af!
Geniet er maar van, dan kunnen wij genieten van je verhalen.
Nog veel plezier en uiteraard succes met je tentamens.

margot

Jaaa, eindelijk je blog bijgewerkt. Ik zat al te wachten op jouw verhalen over pap en mam in China. Mam vond het een beetje eng om naar China te gaan, maar volgens mij is het haar helemaal niet tegengevallen! De verhalen waren in ieder geval erg positief en lachwekkend. Vooral de verhalen over de markt. Good quality of chinese quality. Hahaha. Ze hebben zich goed geamuseerd volgens mij.
Leuk dat je ook nog zoveel onderneemt. Zo leer je het land natuurlijk echt goed kennen.
Zo mijn pauze is weer om. Ik ga weer snel aan het werk!
Veel succes met je tentamens en geniet van China

Jacqueline

Ha Rachelle (in het Chinees weet ik het niet hoor ;) )

Wat een belevenissen zeg! Dat sand-boarden is leuk he, heb ik ook gedaan in Peru! Je vind overal zand terug, maar het is wel helemaal top!
Nu hard aan de slag voor je tentamens en dan op naar het volgende uitje!
Heel veel succes en vooral: geniet ervan!

xxx

Caroline

Hee Rachelle,

Wat een bijzondere ervaringen daar in China! Ook de verhalen wat we van mam horen. Alleen al de manier waarop jullie gingen shoppen. Geweldig!
Studeer ze en vooral genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!